söndag, juni 14, 2015

SM Hofors


foto: T Nordström


Andra deltävlingen kördes igår lördag i Hofors. Det var nya eller delvis nya prov mot förra året när SM också kördes i Hofors. Jag fick bäst flyt på första och sista provet. Blev lite av och på i skidbacken och var i orytm typ hela extremprovet bland alla stenar.             Resultaten på sträckorna, totalt 16 st, varierade ganska mycket men i mål blev det till slut en 8:e plats i SM3-klassen och 29 totalt. Med det ligger jag kvar på femteplatsen totalt i SM3 efter två körda tävlingar och är 26 totalt i Swedish Enduro Cup (alla klasser). 
Vi kom hem vid halvåttatiden och efter det lite mat och dags för sova men det blev en annorlunda kväll/natt. Jag fick någon form av allergisk reaktion på något jag inte vet vad det var så det blev färd till sjukhus och natten tillbringades på akuten under kontroll och medicinering innan jag fick åka hem på morgonkvisten. Trött idag! 
Nu siktar jag på Superenduro-SM i Sundsvall 2 juli i samband med SM-veckan! 
Ha det gott!
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: