söndag, maj 24, 2015

SM FALKÖPING
Mot start!






Första deltävlingen av SM 2015 kördes igår i Falköping. Lite annorlunda upplägg då vi startade på em och då körde JSM och SM. Övriga klasser körde på fm. Vi körde fyra varv med 4 prov på varje. Alla proven kördes i ett svep och sedan tid för service innan tidskontrollen. Tiden för varje varv var 51 minuter och provtiden låg på ca 30 minuter och med transport till proven, kort vila mellan proven blev det ett ganska högt tempo. 
Jag var lite fundersam hur det skulle gå - två veckors förkylning är inte bästa uppladdningen = har inte kunnat träna varken fys eller hojåka. Det enda var de tre proven jag körde på Jordsprätten innan jag bröt där. Kvällen innan start kändes det faktiskt ganska tveksamt men med den sena starten kom jag igång bra under förmiddagen.
Kom in i körningen bra från början och hittade riktigt gott flyt i körningen. Fina prov alla fyra - det jag gillade bäst var tvåan med lite goa backar o sånt. Låg med bra från början, tredje varvet fick jag några omkullkörningar men hittade in i körningen igen.
I mål var jag femma i SM3-klassen. Totalt Swedish Enduro Championship var jag 18:e. 
Nya tag mot nästa deltävling som körs i Hofors om tre veckor!
Ha det gott!
/Patrik


Inga kommentarer: