söndag, september 22, 2013

foto: Per Larsson
SM Udde- valla!
Förra helgen kördes sista SM-deltävlingen för året. Det blev bara fyra deltävlingar mot från början planerat sex.  Jag åkte ner torsdag kväll för att vara på plats och hinna gå proven ordentligt. Det var tre prov per varv - crossbanan, enduroprov och extrem. Det så fint ut alltihop och man blev verkligen åksugen.
Körningen funkade bra från början - tog ledningen efter första crossprovet , så fint prov att köra! Var snabbast fyra av fem gånger. Kanonkul! Vi körde fem varv, ca 6,5 tim och efter halva racet låg jag fyra - inte många sek upp till pallen. Tyvärr vurpade jag rejält i sprängstensbacken på extremprovet så jag tappade dryga minuten så sedan gällde det bara att försöka hålla ihop det hela. Var till slut 6:a imål och det blev en 8:e plats i SM2 2013. Inför säsongen hade jag siktet högre men med en bruten tävling och en som jag körde med en axel som inte riktigt funkade får det vara OK.
Helgen innan Uddevalla körde jag GötaPokalen i Enköping. Fina prov men efter vilan efter Östhammar (inte kört något) tog det ett varv att komma igång. Men då kändes åkningen riktigt bra! Så det fick bli träning inför Uddevalla.
Härnäst blir det förberedelser inför Novemberkåsan! Jag ser fram mot kåsan - ska bli kul att köra den igen. Jag kommer att köra med lysen från www.enduroboyz.com och det känns super! Det funkade klockrent förra året så det känns riktigt gott! Innan dess kan det bli några tävlingar men inget är planerat mer än att det nog blir start i Karlström Cup i Sala i helgen!
Ha det gott!
Hälsningar Patrik


Inga kommentarer: