söndag, augusti 18, 2013

SM Östhammar!

Teamchef Tomas fixar maten kvällen innan race! Gott:)
Efter förra helgens skada var jag ganska tveksam till att det skulle kunna bli en start i Östhammar när tredje SM-deltävlingen skulle köras.
Jag kontaktade Lars Romeling på Västerås Osteopatklinik www.osteopatromeling.se och han hjälpte mig under veckan. Det som gjorde mest ont var ju musklerna som fått sig en smäll så jag fick behandling ett par gånger och tips om tejpning.
Tack vare hjälpen från Lars Romeling kunde jag komma till start. Målet var att komma imål och försöka ta några poäng.
Körde lite avvaktande i början och jag kunde inte hålla emot som vanligt (och visst gjorde det ont....) men det rullade på och jag kom till slut på en 11:e plats vilket får vara OK efter omständigheterna. (7 sek upp till 10:e platsen med en tävlingsdag på 7,5 tim).
Nästa SM körs i Uddevalla 14 september - kan bli någon tävling innan dess också.
STORT TACK till Lars Romerling för all hjälp så det blev start, och också tack till mitt serviceteam Jessica, mamma och pappa för grym service!
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: