tisdag, september 09, 2008


Hej!

Så var årets Six-Days klart. Det var jättekul att få möjligheten att köra även iår. I maj när jag bröt benet tänkte jag att det kanske var kört men som tur var hade jag fel! Men jag har haft enorm hjälp av Lars Romeling som är osteopat och verkligen kan sporten eftersom han jobbar med endurolandslaget. Tack vare honom och att jag nog är ganska envis så gick det vägen.

Det var fruktansvärt torrt och varmt - sista dagen upp mot 40 gr - så det tog lite på krafterna att köra. Hade vätskebrist en kväll och mådde riktigt dåligt på natten men bl a hjärtklappning mm. Fick vätskeersättning kväll och morgon och kunde få i mig maten så jag var OK att starta dagen efter.

Det var ett ganska tuft Six-Days och jag är ganska stolt att genomfört det med en 12:e plats i C3-klassen och Guld-medalj för prestationen (räknas i % av segrartiden guld, silver eller brons om man tar sig imål varje dag).

Hemresan gick bra. Började vid 23-tiden i söndagskväll och landade vid 10-tiden på Arlanda så det var skönt att krypa till kojs igår kväll.

Nästa tävling för mig är Göta-Pokalen den 20 sept. Nu i helgen är det lag-SM men jag känner att foten behöver vila så där blir det ingen start för mig. Men jag ska dit och heja!


Jag vill rikta ett stort tack till alla som gjort det möjligt för mig att delta i detta Six-days; Pärnan för att jag fick förtroendet, Halvards Motor för all hjälp, Göta MS som stöttar oss förare, mamma och pappa för att ni alltid ställer upp, Lars Romeling för all hjälp med benet, SN AB för att jag fick möjlighet att ha semester just nu och naturligtvis alla som hejat på mig. Utan er hade detta inte varit möjligt.


Må gott!

Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: