lördag, november 03, 2018

REHAB

Hej! 
Tänkte ge en uppdatering ang min skada som jag ådrog mig den 21/10.
Jag var och tränade i Arboga och skulle testa en ny hoj, allt kändes kanon men skulle göra några små justeringar med reglage mm så valde att rulla klart varvet jag var på!
På väg in så gick jag ner i ett djupt stalp (ca 25-30 km/h) och ramen tog i en sten som stack ut! Resultatet blev att cykeln slog tvärstopp! Jag fortsatte i färdriktningen över styret och gjorde en halv kullerbytta och landade på nacken!
Det gjorde inte speciellt ont så jag tog mig till bilen gåendes för egen maskin, kände dock att det nog var bäst att kolla upp detta!

Stort tack för all hjälp @jeklundh39 och Per Eklundh med att packa buss samt skjuts till akuten i Västerås!!👍
Väl inne på akuten blev det röntgen där det konstaterades fraktur på kota C7, inlagd för operation på karolinska i Huddinge där dom har skruvat ihop C6 C7 samt L1 med hjälp av skruvar, stag och ben från höften!
Stödkrage kommer sitta på i minst 2 mån dygnet runt sen kommer det bli en röntgen som avgör om den ska sitta ytterligare eller om jag får ta av den!
Så nu tar vi dag för dag! Mycket vila samt promenader för att få detta att läka så bra som möjligt!
Många tankar blir det, dels om vilken extrem tur jag haft som vad jag vet nu iaf har full rörlighet samt kan gå som vanligt! Sen om hur framtiden ser ut med ev endurosatsning nästa säsong! Kommer ta det lugnt dessa månader så kommer garanterat ett bra beslut!!! Att åka enduro är det absolut bästa jag vet!
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: