söndag, september 02, 2018

BATTLE OF VIKINGS
NORDIC XTREME ENDURO CUP









Foton: Endurosport.se, Fototummen, MlJ-foto.

25-26 augusti kördes "Battle of Vikings" som är den sista deltävlingen i Nordic Xtreme Enduro Cup som jag kör/kört i år.
Det såg riktigt fins ut i fredags när vi kom till Hällabrottet och kollade lite på banan. På natten kom en hel del regn som gjorde hela lite svårkört då det blev ganska så slirigt i backarna. 
På lördagen kördes prologer - två per förare - vilket också blev startordningen för huvudtävlingen på söndagen. Jag var 10:a efter lördagen och eftersom vi startade två o två kom jag iväg i starten bra. Det var lite svårt att veta hur man skulle lägga upp dagen men jag försökte få till så det skulle rulla på och att jag skulle vara på rull hela dagen. Det blev en del fastkörningar både för mig och andra så vi hjälptes åt att få upp cyklarna uppför en del av backarna så det gick lite tid där. Stort TACK till alla som drog och släpade:) 
Jag rullade på och kom till den sista checkpointen på varv två (alltså nästan 3 varv) med 10 sek tillgodo. Efter resultaten sammanställts blev det till slut en 14:e plats i Battle of Vikings 2018. Hade satt siktet på lite förbättring mot 2017 då jag körde första gången och var 11:a, men det får vara OK.
I Nordic Xtreme Enduro Cup tog jag in en placering och blev till slut fyra endast ett par poäng från tredjeplatsen (i resultatlistan saknas några poäng). 92 förare totalt hade poäng i Cupen.
Det var jättekul att köra alla deltävlingarna- Bahusian, Norseman och BoV och jag ser redan fram till nästa års Cup.
//Patrik

Inga kommentarer: