söndag, juni 10, 2018

ExtremEnduro
BAHUSIAN 





Extremtävlingen The Bahusian - slaget om Bohuslän kördes igår lördag hos Lilla Edets MCK. Första deltävlingen av Nordisk ExtremeCup som jag satsar på att köra iår.
Åkte ner i fredags och kollade på banan och blev riktigt åksugen. Det var riktigt varmt så man visste att det skulle bli ganska jobbiga timmar i spåret.
Började med två korta kvalheat om startordning i huvudtävlingen. Gick ut ganska lugnt och det rullade på ganska stabilt tävlingen igenom. Det var 66 som startade och av de var det 42 som bröt under eller efter 1:a varvet. Jag kom på en 8:e plats efter 4 varvs körning. Vann gjorde Eddie Karlsson. Jag klarade även utmaningen att köra uppför Fearless Challenge med fötterna kvar på fotpinnarna hela vägen. På sista bilden vi som fick medalj för det, Eddie, Robin, jag, Magnus och Jukka. 
Riktigt rolig tävling och jag ser fram mot den norska deltävlingen som körs i Norge under midsommarhelgen. 
Tack alla som gör detta möjligt.
Härligt också att höra teamchef Jonny heja i skogen - ger extra energi!!
Hälsningar Patrik

 

Inga kommentarer: