tisdag, december 20, 2016

SUPERENDURO
HALLSTAVIK


I fredags körde jag Superenduro i Hallstavik som arrangerades av Rospiggarna Speedway tillsammans med John Nyström. Nästan 1100 åskådare en kylig fredagkväll med start 18.30 - det är bra!!
Kul race med tre kvalheat om plats på grind i finalen. De första tre heaten rullade på bra. I finalen var jag påväg förbi ett par förare som vurpat och satte framhjulet utanför en stock och ramlade. Även om jag var snabbt uppe hann jag inte köra upp i fältet på de tre varven som kördes. Kul var det iallafall och förutom vi som körde i Elitklassen var det speedwayförare som körde endurocyklar och en tjejklass. Dessutom uppvisning med quad. Lyckad kväll för arrangören, kul för oss förare och Grattis till teamkompisen Johan Eklundh - Dirtbikebutiken som kom på tredjeplatsen.
Min nya Sherco 300 4t var toppen att köra på den här typen av bana så det känns bra!
Nu blir det lugnt över jul!
God Jul alla!
Hälsningar Patrik
 

Inga kommentarer: