lördag, maj 02, 2015

SEGER PÅ SANDRACET!
1 maj körs traditionsenligt "Sandracet" hos Finspångs MS. Lagtävling som jag körde ihop med Johan Eklundh. Tävlingen genomfördes i regn och det blev ganska tufft i skogen. Jag startade och vi fick till en bra start där jag omväxlande ledde och var tvåa på första varvet när jag växlade över till Johan.  Johan såg till på sitt första varv att vi kom upp i ledningen och den höll vi sedan in i mål. Vi hade ett ganska långt försprång när jag gick ut på det sjunde varvet. Fick lite maskinproblem så jag fick springa in och ta Johans motorcykel. Språngmarsch + cykelbyte och ut till start tog ca 6 minuter. Skönt då med försprånget vi hade - När jag kom igång igen låg vi 2,5 minuter före tvåan och när vi kom imål var försprånget utökat till 4,17 min. Kändes riktigt gott att det höll ända in i mål". 
Kul tävling och det känns alltid gott med en seger!
Nu är planen att nästa tävling blir Jordsprätten - men först ska jag ha träningsläger nästa helg - det blir skoj!
Hälsningar Patrik



1:a Team Karlströms Motor

Inga kommentarer: