söndag, oktober 05, 2014

SM Söderhamn

foto: T Nordström
SM 2014 avslutades med tävling i Söderhamn.  4 varv med totalt16 prov kördes med, för min del, start 9.09 och mål 15.45. Kul prov och jag fick till körningen riktigt bra. Blev det bästa resultatet på SM iår och var uppe på tredjeplatsen ett tag men körde omkull en gång men där tappade jag inte så mycket. Däremot att tappa kedjan på ett prov - det tar för lång tid. Fick iallafall på den så jag kunde köra vidare men det jag tappade där kunde jag inte köra in. Blev till slut en fjärdeplats och var snabbast på ett prov, 2:a på ett och trea på 7 av proven. 
Totalplacering i SM 3 blev till slut en 7:e plats på samma poäng som sexan. Hade hoppats på mer men med tanken på strulet på första tävlingen får det vara OK. Har kört bättre efterhand som säsongen rullat på och det känns bra. Nästa tävling för mig blir November- kåsan i slutet av november. 
Tack till alla som är med och hejar på och stöttar på olika sätt! Ni är guld värda!
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: