onsdag, juli 30, 2014

ENDUROCROSS - 
ÖREGRUND

Startfältet: Martin Larsson. Tobias Burman, Emil Johansson, John Nyström, Niklas Lindberg, Adam Andersson, Alexander Dahlén, jag och Jonas Karlsson
I stenpartiet


1:a Robert Kvarnström, 2:a Patrik Ståhl, 3:a John Nyström. Foto: Mattias Lund
Idag körde jag Endurocross i Öregrund. En uppvisningstävling med 10 inbjudna förare som körde fyra kvalheat var, varifrån de fem bästa gick till final. Det var också ett sista chansen-heat där segraren också körde final. Jag fick några bra kvalheat men vurpade i två av dem och fick inte ihop poäng för final så det blev sista chansen - som jag vann. I finalen blev det en andraplats efter Robert Kvarnström. Cykeln - Beta RR300 - funkade hur bra som helst. Fjädringen "by Berna" likaså:) 
Jättekul att få vara med och köra. Banan var kul, precis lagom och man kunde få ett bra flyt.
Stort tack till John Nyström, som tillsammans med Jokab Åkeri, var initiativtagare till tävlingen. Hoppas det blir repris nästa år. Kul också att det kom så mycket publik! Hörde att det var ca 500 personer som följde racet!
Nu tränar jag vidare mot nästa SM som körs i Östhammar om två veckor!
Ha det bra!
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: