måndag, november 25, 2013

NOVEMBERKÅSAN 2013

foto: Per Larsson

kördes i Eksjö i helgen. Start på dagen 9.21 med fem prov och sedan omstart 17.19 med ytterligare 10 prov. Det var lerigt, blött och spårigt på vissa prov och riktigt fina prov blandat. Provtiden låg på mellan 13 och ca 50 min. Mycket publik - enl uppgift ca 20.000 åskådare!! och det märktes i skogen! Mycket hejarop och många som pekade spår. Och bra spår - inga visningar ner i gyttjan - Kanon:)
Jag rullade på ganska bra på förmiddagen - ville hitta ett bra flyt och känna mig stark inför kvällen. Efter dagsetappen fixades cykeln inför kvällen och rullades in i parc fermé och jag hann äta och vila lite innan det var dags för kvälls/nattetappen.
Cykeln funkade också hur bra som helst -bara att tanka och köra och det var skönt. Inga omkullkörningar men fastnade lite några gånger och en gång lite mer "ordentligt". Då var klockan närmare 24.00 och inte många ute i skogen. Fick till slut hjälp av en medtävlare som jag tyvärr glömt numret på - men stort tack för hjälpen - att lyfta!
Jag hade lysen från www.enduroboyz.com monterade på hjälm och hoj! Kanonlysen! Såg hur bra som helst och funkade klockrent! Stort Tack för all hjälp med lysena!
Rullade till slut in i mål ungefär 02.20 och det kändes gött! 24 totalt och 13:e i klassen. Min andra kåsastart och andra målgång!
Stort tack till alla som hjälpte mig så jag kunde genomföra racet - Jessica som var ryggsäcksåkare, mor och far i depån, teamchef Tomas som peppade, Maria och Magnus från enduroboyz.com som höll koll, Jonny & co som var där man behövde er och alla andra som hejade!
På´t igen nästa år!!!
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: