fredag, juli 05, 2013

SuperEnduro-SM

En av starterna
SM
Idag kördes SM i Super Enduro i Halmstad. Banan var uppbyggd på en idrottsplats i utkanten av Halmstad. Jag tog mig till finalen genom seger i ett av sista chansenheaten. Första kvalet blev lite trångt i starten och sedan hann jag inte riktigt ikapp täten. I sista chansen tog jag starten och sedan ledde jag till mål.
Första finalheatet fick jag en bra start och var som bäst uppe på andraplatsen efter Jocke Ljunggren när det blev en vurpa och raskt var man nere på sistaplatsen. Det är

korta heat - under 5 min - så det finns inte
plats för misstag. Andra finalheatet tog jag
starten och ledde i ca 2 varv när Jocke kom
om. I mål var jag femma. Sista heatet var
jag som bäst uppe på femteplatsen men
det blev en vurpa bland stenarna som tog
lite tid att komma upp från så det blev en
placering i slutet av heatet.
Banan var kul och det var framförallt ett hinder med vedklabbar som ställde till det för många förare.
Det är kul när den här typen av tävling körs och dessutom sändes finalerna på SVT.
Här kan du se hela sändningen http://www.svtplay.se/video/1309126/5-7-13-30
Nu laddar jag om till söndagens Stångebroslag!
Ha det gott!
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: