söndag, december 02, 2012

NOVEMBER-
KÅSAN


Foto: Per Larsson
Nu har jag kört min första November-      kåsa! Tävlingen arrangerades av SMK Söderman-       land och kördes strax utanför Eskilstuna. Tävlingen började i lördags morse och jag startade 9.15. Fem sträckor/prov kördes på dagsetappen och när dessa var körda (vid 13.30-tiden) låg jag på en 6:e plats i klassen och en total 8:e plats. Kändes riktigt bra och jag tyckte alla proven var fina och kul att köra.

Team karlströms Motor/Hojbutiken
Kvällspasset startade för min del 17.15 och jag hade hunnit äta, "sova" lite och utrusta mig med lysen från www.enduroboyz.com - jag var altså laddad och klar inför nattpasset. Vi skulle köra 9 sträckor/prov. Det rullade på riktigt bra men jag "dippade" lite ett tag och tappade några placeringar. Men när jag körde imål vid två-tiden på natten var jag 8:a i klassen, 11 totalt och Bästa debutant.
Ett par byxor i fruset läge som de var när jag tog av dem.
Blev lite extravikt -  ca 15 kg
 
Eftersom detta var min andra mörker-    tävling är jag riktigt nöjd med resultatet.         Jag vill tacka alla som hjälpte mig och supportade under dygnet -  Enduroboyz - Maria och Magnus som hjälpte mig mig kanonlysen som funkade perfekt hela tiden, Emil Carlsson som körde följeåkare och var en klippa, Lars Romeling (Västerås osteopatklinik) som fixade kroppen inför tävlingen, Harry som verkligen är bra på att knacka snö, mamma och pappa som alltid ställer upp och Jessica - som är världens bästa. Stort Tack naturligtvis till Teamet med Thomas i spetsen. Och såklart alla som hejar på i spåret - Ni är Guld!!
Nu blir det vintervila innan det är dags för förberedelser inför första SM i februari.
Ha det gott alla!
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: