måndag, november 05, 2012

GGN - Gotland
I lördags körde jag mitt första Gotland Grand National. Åkte över i fredags och var framme vid depån efter fyra så jag anmälde och besiktade. På fredagmorgonen åkte vi till banan tidigt för att hinna kolla lite.
I år var det ett starkt startfält med många VM-förare på plats. Bla Renet, Seistola, Figueras, Cervantes, Gundersen m fl. Fick en sådär start - och sedan fick man försöka hålla koll när man kom ut på banan där några från förmiddagens klasser fortfarande körde - de var i slutet av sin tävling och var ganska trötta och vi hade precis startat - känns inte som nå´n bra kombination att ha på banan samtidigt.
Jag hittade inte riktigt körningen, kände mig lite spänd på den hala kalkstenen och kom inte riktigt till skott. Jag rullade ialla fall på och kom imål på en 20:e plats i elitklassen. Husaberg 350 var jättefin att köra så det kändes bra. Är inte nöjd med resultatet men det är bara att komma igen. Tävlingen vanns av fransmannen "Pela" Renet.
Efter racet hade vi en gemensam trevlig middag och sedan var det dags att gå ombord på nattfärjan och åka mot Nynäshamn. Vi landade in kvart i fem på morgonen och då fick vi frukost hos min mormor (som bor i Nynäs) - vilket var jättetrevligt.
Nu laddar jag för Lekebergskåsan!
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: