måndag, augusti 22, 2011

SMx2

Lördag - söndag kördes två dagars SM i Njurunda. Det blev en tuff vecka att få ihop allt efter SixDays. Dessutom åkte jag på en förkylning och det blev man ju inte piggare av. Vi (Jessica, mor, far och jag) åkte iallafall upp i fredags efter jobbet - kom upp vid 23-tiden och då var det sova direkt. Lördagen började lite stelt och jag kände mig inget vidare - helt igentäppt, men efterhand släppte det lite och det rullade på ganska bra. Blev 8:a dag 1.

Precis på slutet när jag körde började det regna och det höll i sig in på natten. På morgonen sken solen och det var uppehåll hela dagen. Men det hade kommit ganska mycket blöta i skogen så det blev ganska svårkört vissa bitar. Förkylningen kändes nästan lite bättre så det var bara att ladda för race! Bitvis kändes åkningen riktigt bra. Var omkull några gånger. Extremprovet var kanonkul - var 2:a 3 av fyra ggr där. Banan var riktigt bra byggd - det hände något hela tiden. Dag två slutade jag 7:a. Stort tack till Daniel på Husqvarna för hjälpen under dagarna! Nu ska jag försöka bli av med förkylningen ordentligt innan nästa tävling. Hörs och syns! Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: