måndag, november 15, 2010

Six Days!

Guldmedalj!
Årets Six Days blev en rolig tävling för min del. Körde en Husqvarna 300cc. Cykeln funkade perfekt och var kanon att köra. Det var ganska torrt och dammigt. Värmen låg på uppåt 30 gr så tillsammans med den höga höjden var det en ganska tuff tävling. Team Östra Enduro skötte, som vanligt, all service med mat, TK, depå mm. Allt funkade perfekt och våra kanonkockar fixade god mat. Lars "Pärnan" Pärnebjörk som fixat allt i och omkring tävlingen ska ha ett jättetack!
Jag mådde bra hela tiden och mat och dricka fungerade bra.
Femte dagen var transporten ganska krävande men det gick bra och inga tidsprickar under tävlingen. Sjätte dagen ställdes tyvärr in och det blev ställningen efter fem dagar som räknades. Jag blev 3:a i C3-klassen (58 starter), 8:a av 225 klubblagsförare och laget kom 3:a. Jag var också bästa Husqvarnaförare i klubblagsklassen. Riktigt gott känns det. Det delas också ut medaljer räknat på prestation och jag fick min tredje ISDE-guldmedalj. Kul!
Nu är det lite lugnt med tävlingar ett tag och planeringen för 2011 är i full gång.
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: