måndag, juli 09, 2007

Hej
I helgen avgjordes Stångebroslaget på Prästtomta övningsområde några mil från Linköping. Tävlingen, som är ett varvlopp, kördes flera dagar med totalt ca 1900 deltagare. På söndagen var det SM-klasserna som stod på startlinjen. Det var lite ändrat från förra året så klasserna startade med ett par minuters mellanrum och det var bra med tanke på att det var en deltävling i SM-serien. Jag fick en bra start och var ut bland de 10 första - kanon med tanke på att starten är så viktig i just varvloppen. Men det var ruggigt blött och spårigt i skogen redan på första varvet så det var många vurpor och fastkörningar i spåret både för mig och många andra. Mycket lera och glasögonen slutade fungera ganska snabbt. Fick nya vid första varvningen men körde varv två utan handskar. Dumt men gjort är gjort........Efter varv 2 tankade jag och fick nya glasögon och handskar och sen ut igen...........men det blev så svårt att hålla styret med all lera på och när det strulade mer och mer med bromsar och koppling var jag till slut tvungen att bryta. Hade ca halva sista varvet kvar bara, så det kändes riktigt bittert att inte kunna köra färdigt och få de SM-poängen som var så värdefulla. En nolla i protokollet alltså och jag åkte ner till 12:e platsen i SM-sammanställningen. Men jag ser redan fram mot nästa SM-deltävling som går i Njurunda om 7 veckor. Närmast följer träning och 5-kampen i Hedemora den 21 juli.
Ha det bra - hälsningar Patrik

Inga kommentarer: