onsdag, maj 29, 2013

Lag-SM och skada


Jonas, jag, Pontus och Martin
I söndags kördes Lag-SM i enduro. Tävlingen kördes i Bergby, som ligger mellan Uppsala och Tierp. Det hade varit torrt flera dagar så det var en väldigt dammig tävling. Jag körde i Göta MS - laget tillsammans med Martin Larsson, Jonas Karlsson och Pontus Högberg.
Trots dammet kändes det helt OK när jag körde ut men efter ett tag körde jag in i ett träd och fick "bromsfingret" urled - fick dra tillbaka det i läge för att kunna fortsätta köra.
Efter 6 timmars körning blev placeringen för laget en andraplats efter Karlskoga och med Östhammar på tredjeplatsen.
I måndags kväll - med ganska tjockt och blått finger - blev det besök på akuten där det konstaterades att det lossnat en flisa i leden (ska inte vara några problem att läka) -annars var allt OK.
Nu får jag vänta att fingret blir OK sen är det på och köra igen. Det är tyvärr ont om tävlingar men i början av juli är det SM i SuperEnduro och sedan Stångebro som är inplanerat.
Hälsningar Patrik
 

Inga kommentarer: