fredag, maj 10, 2013

Jordsprätten!

foto: TrialCenter
Igår körde jag Jordsprätteträffen i Linköping. Jordsprätten körs som typ 1-tävling med 7 st olika prov, gräs, skog, crossbana blandat. Åkte ner på kvällen och landade in ganska sent så jag hann inte kolla på några prov.
Vår grupp startade på prov 4 och körde sedan prov 5 - 6 och 7 innan det var dags för paus och sedan körde vi prov 1 till 3.
Jag startade tävlingen bra och var snabbast på första provet (4:an). Sedan rullade det på riktigt bra. Bra prov och crossbanan var jättefin och superkul att köra. Efter fem körda prov ledde jag  med 3,7 sek före Jonas Karlsson.
Sjätte provet var ganska stenigt och en del rötter - fick inte riktigt till det och Jonas fick till ett bra prov så han gick om. Vid målgång blev skillnaden 7,3 sek med en andraplats som resultat.
Känns lite "bäscht" att tappa ledningen men med tanke på att jag bara kört fem gånger sedan början av april känns det helt OK. Jag passade också på att testa nya däck eftersom Jordsprätten körs på många olika underlag kändes det som ett bra tillfälle. Däcken funkade hur bra som helst. Cykeln - KTM 250 likaså och med fjädringen fixad av "Berna Racing" var det hur kul som helst att köra.
Nu ser jag fram mot nästa tävling som blir Lag-SM. Tyvärr blir det inget SM 1-2 juni eftersom det inte finns någon arrangör....
Ha det gott så syns vi i skogen
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: