måndag, december 29, 2008




Hej!



Då var de två sista tävlingarna för året klara.

Första på annandagen körde jag första KM-deltävlingen hemma i Göta MS och på söndagen körde Jessica och jag och Hjuldansen hos Carlsborgs MK.

Hjuldansen var första gången jag körde. Kul med först en grundomgång på 2 timmar och därefter superfinal för de 25 bästa i startgrp 1 som körde först på morgonen.

Gemensam start med avstängda motorer. Kom inte igång direkt och körde igenom första kurvan som 61:a man (63 starter), så det var lite trångt i första kurvorna.... men när de två timmarna hade gått var jag på en total 13:e plats och därmed klar för superfinalen.
Jessica vann damklassen efter bra körning.

Starten i superfinalen var lite upprepning av den första - fick inte till det riktigt och hade det mesta av startfältet framför mig i första kurvan. Finalen kördes på en avkortad bana - fem varv med beräknad körtid på 30 min. Banan var snabb och jättefin att åka. Det var bra publikplats där man såg mycket av banan. Körningen kändes bra och jag kom imål som 8:e och hade kul hela tiden.

Nu blir det Östra Open i Bergby den 4:e januari.
Bilder både från KM och Hjuldansen finns på bilddagboken.

Må gott!
Hälsningar Patrik



Inga kommentarer: