söndag, december 23, 2018

2018
2018 har jag kört KTM för Team Hojbutiken i Katrineholm.


Fokus har varit på SM, på en 450 4T,  och Nordisk ExtremCup, på en 300 2T.
SM har körts med 9 deltävlingar varav tre kördes som tvådagars. Första tävlingen i Hässleholm i april och sedan vidare med Tibro, Östhammar, Östersund, Laxå och Bollnäs.
Säsongen började lite trevande. Fick fram en bra känsla i Östersund trots lite dålig laddningen inför då jag återhämtade mig från Borrelia. Sen började den gamla goa känslan komma tillbaka och jag avslutade säsongen på pallen vilket kändes riktigt gott!





Nordisk ExtremeCup var tre deltävlingar, Bahusian i Lilla Edet, Norseman ExtremeEnduroChallenge i Norge och Battle of Viking i Kumla (som jag körde även 2017). Det var riktigt roliga tävlingar där det rullade – bar och släpade också – på bra. Bahusian kördes i riktigt varmt väder, Norseman i lagom väder och Battle of Vikings i regn och riktigt lerigt så det var utslagsgivande tävlingar. Det kändes super att komma i mål i alla tre tävlingarna och det blev en fjärdeplats totalt (av 92 som tog poäng). Helt klart kul tävlingar som det blir förhoppningsvis blir fler starter i.


Premiär av Berga Knockout, en tävling som körde med kval en timme och sedan fem 10 min heat där man inte skulle bli ”knockout” och inte få köra mer. Därefter ett finalheat med 4 förare. Jag vann alla heat och vann därmed första upplagan av Berga Knockout!





Säsongen avslutades tråkigt då jag på ett träningspass vurpade så illa att jag fick flera frakturer på sjunde halskotan. Lång operation där läkarna tog ben från höften och lagade med samt skruvade ihop kotan med sjätte halskotan och första ryggkotan genom stag och bygel. Än är det inte färdigläkt men allt ser bra. Har precis (efter två månader) fått ta av halskragen och kan börja konditionsträna lite. Ytterligare läkarbesök kvar så jag skyndar långsamt men allt känns bra så nu siktar jag framåtJ

Stort TACK!! till alla som gör detta möjligt för mig! 
SN Fordonsinredning - jobbet som är positiva till mitt idrottande - även när jag behöver vara ledig, Berna Racing för du alltid fixar det bästa vad gäller fjädring och som alltid finns där att prata med, Möller Bil Transportbilar som tillsammans med SN Fordonsinredning låtit mig åka i en superbil med med ändamålenlig inredning och superkomfort och med ljud från Alpine och rails från Kama, Hojbutiken i Katrineholm för bra service och kompetens-där gör du en bra affär, Team Hojbutiken Enduroteam/ Teamchef Jonny - Du é Bäst!!, Västerås Osteopatklinik/Lars Romeling som kan få ordning på allt som ha med kroppen att göra - har du inte varit där kan jag rekommendera, Jessica min underbara sambo som alltid finns där och mina föräldrar som stöttat mig i detta ända sedan jag började åka motorcykel för 30 år sedan!

Nu ser jag fram mot ett kul 2019 i den bästa av sporter, göra bra resultat på tävlingar och vara en god representant för sporten och mina samarbetspartners





Ha det gott alla!
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: