tisdag, juli 24, 2018

SM ÖSTERSUND



SM-deltävlingarna 6 och 7 kördes i Östersund i helgen. Åkte upp i torsdag efter jobbet, kom upp natten till fredag. Kollade lite prov i fredags men tog det ganska lugnt eftersom jag precis slutat med penicillinkuren.
Lördagen kom jag riktigt bra in i körningen - cykeln kändes bra och det rullade på uppåt i fältet när jag gjorde ett felaktigt spårval och vurpade och krökte bromskivan fram och var tvungen att byta den i depån. Kom på en 8:e plats och det kändes riktigt gott att ha fått tillbaka känslan jag saknat ett tag.
Söndagen började bra med bra känsla på första provet när jag for på huvet in i ett elskåp, blev lite groggy men det ordnade till sig bra så jag kunde köra vidare. Blev lite sämre tider på de två första proven men sen stämde det bättre och jag tog in på förarna som låg före.
Tyvärr skadade sig en förare allvarligt så ett prov avbröts och ströks. Sedan körde vi vidare på två prov till men sedan bröts hela tävlingen och resultatet blev det som var efter sju sträckor (halva tävlingen, de två sist körda proven ströks). Blev en 12.e plats på söndagen.
Klarade värmen bra och kände mig riktigt pigg efter mål båda dagarna.
Håller tummarna att den skadade föraren återhämtar sig.

Stort TACK till alla i teamdepån som hjälpte mig när jag hade lite manfall på meksidan. Nästa tävling för mig blir Battle of Vikings. Ska bli kul!!
men innan dess - lite semester (som lär innehålla llite träning)
Foto: @fototummen
//Patrik

Inga kommentarer: