lördag, november 18, 2017

2017 - snart 2018

Foto: Fototummen . alltid bra bilder
Säsongen 2017 har jag kört Sherco för det nystartade teamet/butiken "Dirtbikebutiken" i Västerås med Magnus Andersson som teamchef. Välordnat och med kanonsupport i alla lägen och med kul teamkamrater!
Under året har det blivit lite skilda resultat. Körde Superenduro-SM i Borås med en sjundeplats och gjorde min första start i Battle of Vikings med en 11:e plats och grymt roliga timmar på cykeln. SM blev lite av besvikelse där jag inte kom till skott kändes det som. 
Stort tack till Dirtbikebutiken/Magnus, Johan Plantin för kanonföljeåkare, JohanEriksson som mekat, Johan Eklundh för träningstimmarna och förstås Tack till min familj, Jessica, Ellie och Dolph och till mor och far för all support 2017


2018 kommer jag att köra KTM 3002t, och kör med stöd av Hojbutiken i Katrineholm där jag också kommer att ingå i deras SM-team. Jag har testat lite och det känns kanon. Nu ser jag fram mot 2018 där det blir fokus på SM och förhoppningsvis några fler extremtävlingar.
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: