torsdag, augusti 13, 2015

ÖREBRO 10 augusti



Bilder Endurosport och Åkerblom
foto: JeeHyang Photo
 Jag var inbjuden att köra Castle Extreme i Örebro den 10 augusti. Nästa år kommer dett avar prolog till en extremtävling i Örebro - I år var det en testtävling som kördes som uppvisning i samband med örebros 750-årsjubileum. 
Kul tävling med bra bana och ett ypperligt tillfälle att göra reklam för sporten. Mitt på Storbron i Örebro byggdes banan upp. Vi testkörde och sedan kördes kval inför final. Första kvalet var jag fyra i och det andra vann jag. Lägsta kvalresultatsiffror gick till final. Det blev tyvärr lite rörigt med kvalresultaten och lite olika längd på kvalheaten i sammanräkningen vid lika poäng. Blev tyvärr ingen final denna gången.  Det var riktigt skoj och ganska mycket publik som var kvar hela tiden så stämningen var på topp! Känns som det kan bli en start nästa år! 
Filmen på första kvalheatet från min hjälmkamera publicerades i tidningen och du kan hitta den på följande länk. http://na.se/orebro750/1.3103027-webb-tv-fartfylld-enduro-mitt-i-stan
Nu är det träning inför SM i Örebro som gäller. 
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: