tisdag, juni 03, 2014

TVÅ TÄVLINGAR OCH ETT BESLUT!

foto: Per Larsson
foto: Per Larsson
foto: Enduroboyz


Första SM-deltävlingarna kördes i Uddevalla 24-25 maj. En tävling som jag sett fram mot eftersom det var fin och skoj tävling i Uddevalla 2013. Det var redan innan ganska blött i skogen pga kraftiga regnväder och när det sedan kom ett riktigt skyfall på fredagen blev det inte så skoj i skogen. Prov var lagda med backar som det blev köer i, och det var ganska lätt att köra fast. På lördagen blev det  mycket lyfta och böka i skogen för min del så jag blev totalt slut och kunde knappt röra mig. Tog mig iallafall imål på en 12:e plats (inte nöjd) och drog jag på mig 39 straffminuter. Det gjorde att jag inte hann skifta däck inför söndagen utan körde direkt från mål - tankade och direkt in i Parc Fermé. Det var en tuff tävlingsdag - det var över 100 förare som bröt tävlingen.
Lyckades hämta lite kraft till söndagen men var fortfarande ganska matt - Efter halva dagen var jag faktiskt ganska pigg och det kändes OK imål. Tog en 10:e plats på söndagen och får vara nöjd med några poäng. Bilderna ovan från Uddevalla.
På torsdagen åkte jag till Linköping för att köra Jordsprätten. Kul tävling med sju olika prov som man kör tre varv å varje. Började bra med tredje tid på första gräsprovet,  andra tid på crossprovet och det rullade på ganska bra. Låg ganska bra med inför sista provet när det strulade lite så jag tappade till 8:e platsen. Jättebra arrangerad tävling. Totalt 509 förare startade kl 9.00 på morgonen och kl. 14.00 var prisutdelningen planerad.
Egentligen var planen nu att köra VM-deltävlingen i Enköping om två veckor. Men jag har tagit beslutet att inte köra. Jessica och jag väntar vårt första barn och det är beräknat med födsel lite efter tävlingen i Enköping. Jag känner att jag inte hinner få till allt som jag vill med jobb, träning, mek och allt som ska ordnas inför ett VM. Ska jag köra vill jag också kunna gå för fullt och med bra förberedelser, Och jag vill prioritera familjen som det är just nu. Det är bara en gång man blir förälder för första gången:)
SM fortsätter i augusti och då kommer jag vara laddad som tusan. Ev satsar jag på att kunna köra SuperEnduro-SM i början av juli!
Ha det gott alla - vi ses i Enköping på VM, men som publik
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: