söndag, december 15, 2013

SÄTERKÅSAN & HJULDANSENI


Magnus & jag innan start i Säterkåsan
Igår, lördag, körde jag Säterkåsan hos  Donkelo MK tillsammans med Magnus från enduroboyz.com. Lagtävling där man kör ett varv var på samma cykel. Magnus började och körde bra och sedan var det min tur. (man körde bara en gång var). Kändes bra i början men sen hade nå´t "ljushuvud" vridit på pilarna när vi som var andraförare kom så vi hamnade mot körriktningen, i mörkret med ganska hög fart. Kändes sådär kan jag säga. Riktigt tråkigt men tur att det inte hände någon olycka. Placeringen blev blygsam.
Idag körde jag Hjuldansen i Carlsborg. Har kört den några gånger tidigare med ganska bra resultat. Först ett kval på 1tim 45 min för en plats till Superfinalen. Startade ganska bra i Superfinalen, och hade ganska bra flyt på körningen när jag gjorde en riktig kraschlandning. Slog i axeln och var allmänt mörbultat och nu efter några timmar har jag ont lite överallt.
Trist att behöva bryta men inget att göra åt. Skönt att körningen kändes riktigt bra i alla fall innan kraschen.
Närmast i tiden nu är planering inför 2014. Inget riktigt klart ännu men jag hoppas jag får till det på ett bra sätt.
Ha det gott alla!
Vi syns!
Hälsningar Patrik



 

Inga kommentarer: