torsdag, maj 02, 2013

                      Sandracet!


foto: Endurosport
1 maj kördes som vanligt lagtävlingen Sandracet i Finspång. Jag körde tillsammans med Johan Eklundh.  Jag har ju bara kört några timmar nu efter dubbdäcken åkte av och för Johans del var det säsongsdebut på sommardäck så vi gick positivt in i tävlingen! Vi bestämde att jag skulle starta och det gick bra - var först ut i skogen efter varvet på crossbanan. Efter nästan halva racet blev det avflaggat eftersom det blivit lite felkörningar utmed banan. Funktionärerna hann inte stoppa alla så vi var fyra förare som körde hela varvet.
Omstarten gick bra och jag var först även då. Körningen funkade riktigt bra och det var riktigt skoj att köra. Kul nu att man verkligen kan komma igång ordentligt om än lite sent in på säsongen. Efter  drygt tre timmars körning blev det en fjärdeplats endast 2 sek efter trean.
Kul tävling som det alltid brukar vara och det känns verkligen skoj att tävlingarna är igång. Nästa för mig blir Jordsprätten i Linköping 9 maj.
ha det gott!
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: