söndag, juli 15, 2012



Besiktningen gick bra
SM X-tremenduro
Laddningen inför Extreme-SM har känts bra! Åkte till Hallsberg lördag morgon och fick en bra plats i depån - kollade banan och kände mig laddad för racet. Besiktade och körde sedan första träningen. Kände mest på banan men fick till någon OK tid. Andra träningen som var något längre var planen att sätta en bättre tid. Kom ut i början av gruppen och första varvet kändes rätt bra. Laddade på till tredje varvet -  och gjorde en liten miss i vattenhindret och fick tvärstopp mot en stock. Kände direkt att det inte var bra med handen.
Körde av banan och när jag kollade på handen var handleden rejält svullen. Sjukvårdare tittade på den och sa hade jag nog kunde tejpa och köra eftersom jag inte hade tillräckligt ont för att det skulle vara något brutet.
Jag valde att köra till sjukan och kolla och efter undersökning, väntan, röntgen, väntan och sedan bli tillsagd att vänta i ett rum kom jag ganska snabbt på vad det var. Rummet var fyllt med gipsutrustning - och så var det. Det stora benet var av och det lilla benet var det en spricka på. Men det låg rätt så det blir tre veckor med gips och sedan en vecka utan belastning så ska det vara läkt. Skönt att det är snabb läkning men otroligt synd att det inte blir något Östersund-SM. Men det är bara att bita ihop och komma igen. Hur tidskvalet gick - Jodå, jag kvalade vidare på en 16:e plats!.......
Ha det gott så syns vi
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: