söndag, september 25, 2011

SM

Nu är sista deltävlingen i årets SM-serie klar. Den kördes i Mullhyttan som ligger en bit från Örebro. Mycket regn innan tävlingen hade gjort det ganska blött i skogen och det blev en ganska tuff tävling. Åkte dit i fredags kväll efter jobbet - vilket gjorde att jag inte hade möjlighet att gå några prov. Jag hade starttid 9.07 och i mål 15.59. Banan bestod av 4 prov per varv och vi körde 4 varv. Det var ganska tuffa prov och inte alltför mycket tid vid vissa servicar så man var tvungen att hålla tempo hela tiden. Det var en riktigt kul tävlingsdag - och man var ganska trött på slutet. Låg femma när 2 prov återstod - varav ett var extremprovet. fastnade mellan två stenar, tappade tid och blev till slut 6:a. I Swedish Enduro Cup (alla klasser sammanräknade) blev jag 17:e. Jag tyckte körningen kändes riktigt bra på alla olika prov.

Årets SM slutade med en total 7:e plats i SM 1-klassen (med en bruten tävling - pga sjukdom) och i SEC kom jag 21:a. Motorcykeln - Husqvarna TE 250 - har funkat perfekt hela tiden.

Nu börjar planeringen inför 2012 men först ska Emil C och jag köra Älgjakten i Hallsberg på lördag.

Hörs och syns!

Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: