måndag, september 12, 2011

SM - Göta MS


Igår, söndag, kördes den näst sista deltävlingen av årets SM. Tävlingen kördes "hemma" i Enköping. Det var 4 prov per varv och vi körde fyra varv. Först ut ett crossprov på sandsidan, sedan var det 2 enduroprov för att avsluta varvet med ett extremeprov. Sista provet var ett prov med naturiga svårigheter i form av sten, hällar osv.

Dagen började bra med ett bra förstaprov. Körde omkull på andra provet men sedan rullade det på ganska bra. Alla proven var roluga men det blev ganska sönderkört eftersom det var ganska mycket vatten i skogen. Bäst gick det på extremen med en andraplats som bäst. (0,26 sek efter ettan)...Till slut kom jag 9:a i klassen och 19:e i Swedish Enduro Cup. Var uppe någon placeing på mitten av dagen men tappade lite.

Jag klättrade upp till7:e platsen totalt i klassen med en poäng upp till 6:e platsen. I SEC ligger jag nu 25:a. Nu laddar jag inför sista omgången som körs i Fjugesta om två veckor. Då ska jag försöka klättra ytterigare någon placering.

Stort tack för all hjälp under dagen!

Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: