fredag, augusti 12, 2011

Startordning lördag!
Imorgon är det omvänd startordning när det avgörande crossprovet skall avköras på Kymi crossbana. Jag startar från paddock 08.44 och har sedan en halvtimme transport upp till provet. Där är det först pree finish och sedan den vanliga 15 minuters möjligheten till mek eller däckomläggning om man vill. Sedan ställs cykeln in i parc fermé tills vi ska starta provet. Jag har ju besiktat in min cykel idag så jag passade på att kränga däcken i samband med det. Eftersom jag skulle meka lite blev cykeln tvättad och det känns ganska bra inför morgondagen.
Klubblagen kör sina heat klassvis först och sedan kör Trophy-lagen på samma sätt. Jag lär starta i B-finalen eftersom jag bröt idag.
Efter provet är det packning av alla grejer som gäller. Sedan den avslutande prisutdelning och lite festligheter som avslutning på 2011-års SixDays. Men först crossprovet - Håll gärna tummarna!
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: