tisdag, augusti 12, 2008

Hej!
I helgen kördes deltävling 4 och 5 av SM-serien. Det blev första tävlingen för mig efter skadan. Hade provat att köra några gånger och kände att jag ville testa ..
Det var en riktigt tuff tävling med ganska besvärliga transporter där det var lätt att fastna. Slirigt på berghällar och med lite för lite kraft att lyfta och bära fick jag tyvärr bryta dag1. Men jag besiktade in cykeln och kom till start dag 2.
Då var det ändrat på transporterna så det var betydligt lättare. Vurpade i slalombacken och hade lite bök att få upp cykeln men efterhand kändes det riktigt bra och jag kände att jag bitvis hittade riktigt bra flyt. Men visst känns det att man varit borta. Det grämer mig att jag inte kom runt dag ett men det är bara att bita i och komma igen.
Denna veckan är det mycket, förberedelse för sista SM i Östhammar på lördag och sedan ska SixDays-cykeln göras klar för att skickas till Grekland och årets tävling.
Känns verkligen kul att få köra även iår. Mer info om Six-Days finns på http://www.isde2008.gr/
Syns i skogen
**Patrik

Inga kommentarer: