torsdag, maj 08, 2008

Hej
I helgen som var körde jag SM i Vimmerby på lördagen och Östra Open på söndagen. Åkte ner till Vimmerby på fredagsmorgonen i fint väder, vi parkerade bil och husvagn och då kom regnet!! Sedan regnade det hela tiden fram till lördag morgon. Det var tre sträckor per varv och vi skulle köra tre varv. Mycket sten var det (varför är det så mycket sten i Småland?), och tillsammans med en del lerhål blev det en tuff och svårkörd tävling.
Det började rätt knöligt för mig - tappade mycket där, men sedan gick det ganska hyfsat och jag låg på en 12:e plats ganska länge, men på sista sträckan tappade jag 4 placeringar i klassen och 6 i totalen. Efter ett par fastkörningar och lyfta och bända i cykeln tog luften liksom slut. Känns inte så kul - hade hoppats på bättre placering, men nu får man sikta framåt till nästa SM tävling som körs i Ulricehamn 28 juni - varvlopp.
På söndagen var det trögt att komma ur sängen men väl på plats i Strängnäs, på gamla Lagnö-banan var man "fit for fight" igen. Jag körde faktiskt på Lagnöbanan när jag körde 65cc för ganska många år sedan så det var ett kul återseende. Det gick ganska bra kom fyra efter Olsén, Fritz och Jonas K.
Tyvärr gick händerna sönder så det blev ingen motionscup i tisdags men på lördag är det 6-timmars i Gröndal, Eskilstuna. Ska köra i lag med Jonas K och Kristoffer Jönsson. Ska bli kul! Vi är laddade!!
Ha det gott och kom gärna och heja på i skogen.
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: