onsdag, mars 21, 2007




Hej
Söndagens tävling i Östersund kördes i snö och till en början ganska frusna spår. Jag kände mig förvånansvärt pigg på morgonen med tanke på att det var min första tävling av denna typ med långa transportsträckor och tidskontroller och därmed ovana med mat osv under tävlingsdagen. Jag tycker det fungerade bra hann med och fick ingen tidsprick på hela helgen. Dag 2 flöt på ganska bra. Enduro-provet kortades ner till hälften. Lite synd med tanke på att en del av snöspåren försvann vilket ju var lite av grejen. Jag är nöjd efter debuten. Kul också att det är så många ute och hejar på i spåren. Målet med helgen var att komma imål - totalt 15 timmar - och att göra det utan tidsprickar och att må bra efteråt. Och det målet nådde jag. Att det dessutom blev 5 VM-poäng gör ju inte saken sämre.

HUSQVARNAN gick som en klocka hela helgen. Helt suverän!

Nu är det träning och sikte mot Pansartrofén - SM på Revingehed strax utanför Lund. Östra Open är inställt på lördag och med tanke på vädret blir det nog svårt att få till någon mer tävling.
Ha det gott - för det har jag
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: