måndag, april 30, 2012

12-timmars
I lördags åkte vi ner med ett lag från Göta MS till Skövde för att köra 12-timmars. I laget ingick Stoffe, Emil, Fagerlind, Larsa W, Anton C och jag. Vi delade upp oss i en natt- och en daggrupp.
Anton startade jättebra men blev pååkt och vurpade - så det blev att jaga. Varvade första gången som 12:a. Sedan körde Larsa och Fagerlind natt också och laget klättrade upp till 5:a. Fagerlind fick problem med fingret (och kunde inte köra mer) och när Anton hade fått stopp i skogen fick Larsa jaga ut och köra "ikapp". Vi tappade ca 35 min, 1 varv och 20 placeringar. 
Nu var klockan ungefär halv 2 och lagledarn fick väcka Emil som var den första ur "daggänget" som skulle ut. Sedan drog Emil ut och Stoffe och jag var på gång - jag var den enda som inte kunde köra natt.
Stoffe körde men fick problem med handlederna och var tvungen att avbryta så Larsa tog ett varv till (det var mulet så solen tog tid på sig). När det blev ljust var det Emil och jag som hade ett antal varv framför oss. Dock fick Antons pappa ordning på hans cykel så han kunde ta något varv.
Min körning funkade kanon och banan blev bara bättre och bättre. Vi klättrade uppåt i resultatlistan och jag fick till de snabbaste varvtiderna under dagen - När målflaggan sträcktes ut hade vi tagit oss upp till fjärde platsen!
Vi hade riktigt kul och det är skoj med lagtävlingar när det funkar bra.
Bra idé Tomas - kul om vi kan göra om det. Tack lagledarn som var uppe hela natten (den enda) och peppade laget.
Nu är det Sandracet i Finspång tillsammans med Emil på tisdag och lag-SM på söndag.
ha det gott!
Hälsningar Patrik

Inga kommentarer: